نشانه‌های کیست تخمدان چه چیزهایی هستند؟/09109483228
تاریخ : یک شنبه 12 دی 1400
نویسنده : امیر عباس

گانودرما و کیست تخمدان
2 Comments / دسته‌بندی نشده / By admin
کیست تخمدان یا پلی کیستیک یکی از بیماری‌هایی است که احتمالا هر زنی در طول عمرش حداقل یکبار تجربه‌اش خواهد کرد. اگرچه خیلی از اوقات این بیماری می‌تواند بی علامت و بی درد باشد، در صورت ترکیدن کیست ممکن است فرد را با مشکلات جدی روبرو سازد. برای درمان این بیماری روش‌ها و مواد خوراکی متفاوتی وجود دارد. یکی از این مواد خوراکی قارچ گانودرما است. در ادامه بیشتر در رابطه با قارچ گانودرما و کیست تخمدان صحبت خواهیم کرد.

کیست تخمدان چیست؟
گاهی در یکی از تخمدان‌ها کیسه‌ای پر از مایع تشکیل می‌شود که شروع به بزرگ‌ شدن می‌کند. به این کیسه‌ها که گاهی داخل و گاهی روی تخمدان تشکیل می‌شوند کیست تخمدان یا پلی کیستیک(PCOS یا Polycystic ovary syndrome) گفته می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره شد در اکثر مواقع این کیست‌ها بی‌خطر بوده و خودبه‌خود پس از نزدیک به چند هفته تا نهایتا سه ماه از بین می‌روند. اما گاهی این کیست‌ها مخصوصا در صورت ترکیدن می‌توانند خطرات جدی برای افراد ایجاد نمایند. بنابراین خانم‌ها باید در صورت مشاهده‌ی نشانه‌ها آن‌ها را جدی بگیرند.

کیست‌ها چگونه تشکیل می‌شوند؟

این کیست‌ها به چند شیوه تشکیل می‌شوند.

فولیکول ها کیسه های کوچکی درون تخمدان ها هستند که حاوی تخمک می باشد. گاهی اوقات، فولیکول‌ها در طول دوره‌ی تخمک‌گذاری پاره نمی‌شوند و تخمکی آزاد نمی کنند. در عوض مایع بیشتری درونشان ذخیره می‌شود و تبدیل به کیست فولیکولی(Follicular cyst) می‌شوند.

گاهی نیز فولیکول تخمک را آزاد می کند اما کیسه اش به جای حل شدن، دوباره بسته شده و با خون و مایعات دیگر پر می‌شود. به این نوع کیست کورپوس لوتئوم(Corpus luteum cyst) می‌گویند. این کیست‌ها شایع‌ترین انواع کیست تخمدان هستند.

 

گانودرما و کیست تخمدان

ریزش مو
بیشتر شدن موهای زائد بدن
درد ناحیه لگن
درد خفیف ران و کمر
اضافه وزن
عدم باروری
درد هنگام رابطه جنسی
بهم ریختگی پریود
آکنه
و …
گانودرما و کیست تخمدان
قارچ گانودرما می تواند به کاهش سطح استرس و مهار آلفا-۵ ردوکتاز، آنزیمی که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون(DHT) تبدیل می کند، کمک کند. مقدار بالای DHT در بدن باعث اختلال در قاعدگی می‌شود و به اینصورت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای بدن می‌گردد. قارچ گانودرما با جلوگیری از بالا رفتن DHT به بهبود کیست تخمدان کمک می‌کند و همچنین باعث پیشگیری از وقوع آن نیز می‌شود.

 

طریقه مصرف قارچ گانودرما برای کیست تخمدان:
قارچ گانودرما را هم می توان به صورت پودری و هم به صورت قارچ سالم خریداری کرد. اما در همه روش ها باید آن را به صورت پودر شده مصرف نمایید. معمولا برای بهره گیری حداکثری از خواص گانودرما توصیه می شود، روزانه 2 الی 3 گرم مصرف نمایید. که یک ماه اول از یک گرم شروع نموده و سپس به تدریج مصرف خود را به روزانه 2 الی 3 گرم افزایش دهید. هر قاشق غذا خوری ، حاوی 2 گرم گانودرما است. و این مصرف را تا سه ماه ادامه دهید. در صورت رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید این روند را پس از سه ماه کاهش دهید. هرچند متخصصان طب سنتی دوره درمان به وسیله قارچ گانودرما را 6 ماهه می دانند.

 

 

قهوه گانودرما برای کیست تخمدان

 

http://persiankharid24.ir/product/%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید